11.2.08

2 x god og hurtig hverdagsmad


Muslinger i urter er og bliver noget af det lækreste minutmad, der kan laves. Knaldhurtigt, knaldgodt. Denne gang fandt jeg såkaldt 'vilde muslinger' hos Fiskemanden - til forskel fra de opdrættede 'linemuslinger'. De var store(!) og ualmindeligt lækre - men til gengæld også lidt mere arbejde med at skrubbe.

Lavede naturligvis også en risotto-variation i ugens løb. Min hustru er ophavskvinden til denne gyldne kombination af æbler, timian og røget svinemørbrad. Gør som du plejer, tilsæt dog måske lidt flere løg fra start - og gerne i både. Med 5-10 minutter igen tilsættes madæbler i tynde både og godt med frisk timian. Med et par minutter igen endeligt tynde skiver af røget svinemørbrad. Persille, parmesan og smørklatter. Færdig. Øl er godt til!

Etiketter: , , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mums jeg har haft sådan en lyst til risotto her på det sidste, men min yndlings med gorgonzola og artiskokhjerter er jeg den eneste i familien som kan lide, jeg vil fluks kopiere jeres udgave, den lyder lækker og lidt mere familievenlig.

12/2/08 09:56  
Blogger Nicolai B said...

... En Æble-flæsk Risotto... forfriskende og spændende, den må jeg tage til mig...

16/2/08 04:09  
Blogger Anders said...

Risotto er og bliver en af mine absolutte favoritter - glad for at kunne inspirere :-)

27/2/08 21:07  

Send en kommentar

<< Home