9.1.07

Falafel med krydderkål og mangosalsa


Falafel - stegt kikærtemos. Og vi laver det ikke selv (Gisp!). Det er dybfrost, der går direkte i ovnen. Noget af det eneste frostmad, jeg kan komme i tanke om, der slipper ind i mit i køkken. Falafelerne er fra Nutana, og kvaliteten er fin.

Vi har fået dem en hel del gange efterhånden. Noget tilbehør går efterhånden igen.

For det første laver jeg som regel to dressinger - en med hvidløg og en med chili. Det er bare creme fraiche, citronsaft, olivenolie og henholdsvis chili eller hvidløg. Smagt til med salt og peber.

For det andet har vi flere gange lavet 'krydderkål'. Det er fintstrimlet hvidkål (brug en ostehøvl eller et rivejern, det er nemmest), der steges ved svag varme på panden med spidskommen og lidt chili. Både nemt og lækkert. Mere charmerende end navnet 'krydderkål', men jeg kunne ikke finde på andet, og det beskriver i hvert fald konceptet.

Tredje tilbehør var på sin vis også en kendt sag. Mangosalsa. Vi har lavet en lignende salsa før: Papayaen er blot skiftet ud med mango. Altså; mango, avocado og tomat i tern. Dressingen i dag var uden chili - der var rigeligt i det andet tilbehør. I stedet blot lidt honning, lidt æbleeddike og salt og peber.

Etiketter: , , , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Der var problemer med kommentarfunktionen igår, men nu kommer jeg vist endeligt igennem! :)
Ville høre, hvor I køber de frosne falafler? Har aldrig set dem, hvor jeg handler..

10/1/07 12:27  
Blogger Anders said...

I (Super-)Brugsen såmænd. Kvickly har dem også. De burde bestemt være til at finde.

10/1/07 17:23  
Anonymous Anonym said...

Ah okay. Det er fordi jeg mest handler i dansk supermarkeds butikker så. Tak for tippet! :)

10/1/07 17:38  

Send en kommentar

<< Home