5.2.07

Pizza og pølser

...behøver ikke at kompromitere opfordringen til at 'spise ordentligt'.

I går de lækreste hjemmelavede pizzaer. En med tun, ansjos, kapers og oliven (det er den jeg kalder en variation over en napoletana). En anden med chorizo, chili og hvidløg (stærk på den pikante måde). Pizzaerne blev serveret med en simpel og elegant appelsinsalat: Appelsin i skiver dryppet med balsamico, salt, peber, sorte oliven og ristede græskarkerner. Meget vellykket.




I dag stod den så på pølser. Pølser er faktisk en af mine favoritspiser. Tro det eller ej. Det var nogle gode pølser fra den lokale slagter, der skulle afprøves. De var både gode og kødfyldte. Pølserne blev dels serveret som hotdogs i hjemmebagte brød med hele dynen af (hovedsageligt hjemmelavet) tilbehør (hjemmelavet ketchup, honningsennep, hjemmelavet agurke-squash-relish, rå løg), dels på svensk manér med kartoffelmos. Altså 'korv deluxe'. Jeg forsøgte også at lave noget newyorker-agtigt sauerkraut. Det smagte fint, men det ramte ikke helt den sure, krydrede kålsmag, jeg ledte efter. Det kræver nok rigtig tilberedning af surkål over flere uger. I dag var der en halv time at gøre godt med, så (rød-)kålen blev svitset let, krydret med lidt spidskommen og chili (jeg ville gerne have givet det kommen og/eller sennepsfrø, men havde ingen af delene...), salt, peber, sukker og selvfølgelig: eddike.

Etiketter: , , ,