14.1.07

Anmeldelse: Café Englen


Deres udsendte fortsætter jagten på Århus' bedste burger. I selskab med studenten (i managementkredse kendt som en 'halvstuderet røver') gik det mod latinerkvarteret. Nærmere bestemt Café Englen. Englen er et travlt sted, hvor folk gerne står i kø omkring baren til et bord er ledigt. Men vi var heldige og strøg direkte til bords i hjørnet.

Studenten truede med, at ville indtage spaghetti med kødboller, men kom på andre tanker, da jeg konstaterede, at jeg i hvert fald skulle have en burger. Jeg har nemlig været på Englen før, og jeg havde kun gode minder om burgeren her. Med 105 kroner for en burger er vi i det midterste prisleje.

Efter lidt for lang ventetid (vi var på omkring 25 minutter) ankom burgerne. Da havde vi nået at gennemgå både studentens opgave og lytte lidt for længe til 'samtalen' hos det unge dansk-svenske naboselskab med 'totalt tjek på tilværelsen' (var jeg rigtig ond, skrev jeg 'dumsmart').

Engleburgeren består af oksefilet, bacon, ost, rucola, tomat, cornichon, løg og mayonnaise. Altsammen i en sprødristet bolle. Små hele ovnkartofler til og mere 'mayo' i en skål. Heinz blev stillet frem sammen med bestikket. Vi skyllede måltidet ned med et par colaer.

Der var intet at udsætte på kvaliteten. Burgeren smagte godt. Ikke fantastisk -men godt, ganske bestemt. Skal der indvendes noget, må det være, at vi - trods oksefilet istedet for hakket oksekød - befinder os i den noget traditionelle ende. Der er ikke meget nytænkning i Engleburgeren. Det er nu altid dejligt at blive overrasket af nye idéer, variationer, tilbehør, serveringer eller andet. På den anden side - vi der vælger en burger, gør det ofte fordi vi ved, hvad vi får og har lyst til netop det.

Vi sluttede med en cortado hver. Den var lidt til den mælkede side, men ellers god.

Samlet set må Englen og Engleburgeren anbefales. Det er en yderst fornuftig burger serveret på en autentisk café. Forhåbentlig kan du finde et ledigt bord.

Etiketter: , , ,