6.12.06

Bistècca med græsk salat


Jeg har svært ved at forestille mig, at aftensmad kan laves meget hurtigere. Uden at det bliver snask vel at mærke.

Græsk salat af tomat, agurk, peberfrugt, løg, feta vendt i oregano og sorte kalamata-oliven. Simpel olie-eddikedressing over. Bistècca betyder egentlig bare bøf. I min verden er det imidlertid ordet for en meget tynd bøf - sådan som jeg ofte har fået det i Italien. Ofte skåret af en billigere udskæring end normalt bøfkød (fx klump). Hvis det ikke er fladt nok, så giv det med hammeren. Steges et halvt minut på hver side, hvorefter de får salt, peber og citron. Godt brød til. Vi havde bagt, men her kan man jo gå til bageren og vinde lidt på tidsregnskabet.

Kød, brød, salat. Velbekomme til de hverdagstravle!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jeg elskerelskerelsker den her blog! Godt nok gør billeder og opskrifter mig så (lækker)sulten, at jeg næsten får lyst til at slikke på skærmen, men en ildsjæl ift. mad opvejer det fuldt ud.

Keep 'em coming!

7/12/06 18:42  
Blogger Anders said...

Tusind tak!

Det er dejligt at vide, at alt det her bliver læst og nydt. Så skriver jeg da ikke helt uden publikum ;-)
ip
På gensyn mange gange fremover!

7/12/06 18:51  

Send en kommentar

<< Home