12.12.06

Jydsk mad på Fyn?

Var på Fyn i weekenden. Odense. Hjemme hos forældrene. De er slet ikke fynboer, men jyder. Begge to. Den ene sønderjyde, den anden fra det mørke midtjylland. Af en eller anden grund svarede min far "en jydsk egnsret", da jeg spurgte til menuen. Det skal jeg lige love for. Vi fik steg med det hele. Ok, ikke helt traditionelt, men næsten. Nakkefilet, ovnkartofler, skysovs, rødkål og surt. Lige sådan noget, jeg aldrig selv ville lave, men som er skønt at få engang i mellem.

Dagen efter fulgte min mor trop. Hamburgerryg med hvide kartofler, hvid sovs 'und Gemüse'. Og hamburgerryggen var lækker. Rigtig lækker. Fra Vollstedt i Haderslev. Christian Vollstedt, altså. Herunder et skud med den nye mobiltelefon. James Bond Edition. Så nu er jeg agent. Madagent. I Deres tjeneste. Nok ikke sidste gang, at der er taget billeder med den.