20.5.07

Jamies laks (Tray Baked Salmon with Olives, Green Beans, Anchovies and Tomatoes)


En af de store Jamie-klassikere, hvis du spørger mig. En af dem, der begejstrede mig, da jeg så ham lave retten på tv. Simpelt og smagfuldt. Og så kan opskriften findes online, til dem der ikke har hans første kogebog. Klik på linket for detaljerne. Grundlinjerne er:

Laksen bager i ovnen i et stort fad. Ved siden af ligger grønne bønner (frosne kan bruges), cherrytomater, sorte oliven og ansjoser og bager med. Det er såmænd retten. I den mere raffinerede udgave bruger du 15 minutter med piskeriset og laver en basilikum-aioli til (en evt. rest er suveræn til sandwich). Har du tid nok bager du også brødet, der skal serveres til, selv. Det havde vi, og det blev et velsmagende focàccia-brød med rosmarin. Ligesom det, Jamie bagte, dengang på tv :-)

Etiketter: , , , , , ,

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jeg så at du manglede salsiccia, du kan sagtens købe det hos mercantino, bare spørg. Desuden har du snydt dig selv ganske fælt hvis du ikke har prøvet deres pizza...

21/5/07 12:13  
Blogger Anders said...

Tak for tippet.

Vi har en hel del gange spist forrygende pizzaer netop derfra...

(http://spisordentligt.blogspot.com/2007/02/om-weekendforklelse-og-hverdagspasta.html)

Anders

21/5/07 14:07  
Anonymous Anonym said...

Jeg er netop ved at kigge efter, hvad jeg skal lave til min veninde den 30. - kunne meget vel blive noget i denne stil. Jeg er nu ikke vild med ansjoser.

21/5/07 19:02  
Anonymous Anonym said...

Jeg ved ikke, om du har set dette over på NEWYORKERBYHEART'S blog, men det kunne være, du også skulle være med?

23/5/07 18:35  
Blogger Anders said...

-> Deborah: Tak for linket. Jeg vil kigge på, om sådan et link-netværk er noget for mig.

3/6/07 10:15  

Send en kommentar

<< Home