4.11.06

Bøf, blå drue og biograf

Her har været lidt stille, men aftenerne har været tilbragt andre steder end i køkkenet her, og jeg har ikke haft kameraet med mig. Det havde jeg heller ikke i går, men vil alligevel lige berette om en herlig middag indtaget i ruinen. Som faktisk ikke er spor ruin mere - i hvert fald ikke den halvdel af lejligheden, som nu beboes.

Nå, men vi fik rib-eye som steg. Rødt og lækkert (brun på panden ind i ovnen ca. 20 minutter, hvile 5). Friskhøvlet peberrod over. Tilbehør var Pommes Anna og en salat af spinat, pære, valnød og blåskimmelost (i parentes bemærket havde ingen andre end værten et godt forhold til skimmelost, og det gælder altså også indehaveren af denne madside, som kryber til korset og indrømmer, at her er et område ud i gastronomien, som ikke dyrkes!). En italiensk rødvin til (blå drue...). Montepulciano, men fik ikke navnet. Måske værten læser dette og kan indføje en kommentar? Den var behagelig.

Desserten bestod af espresso-granité og tiramisu fra dagen før. Det skyllede vi ned med en 18 års rom, og så smuttede vi i ellers i biografen for at se "Babel". Siden her er ikke til filmanmeldelser, men jeg skal nå at sige, at den var rigtig fin. Måske lidt vel lang og måske lidt vel post-moderne (med hvilket jeg her hentyder til små sammenbundne historier, forskudt kronologi og overordnet mangel på én sammenhængende historie), men det er også det mest negative, jeg kan finde på. Den var bestemt en rigtig god oplevelse.

Det var byen til gengæld ikke. Det var den berømte og berygtede J-dag, og det er jeg helt sikkert for gammel til. Byen var jo fuld(!) af oplandstumper med for høj promille. Ak ja, vi flygtede ind på Castenskiold og fik en god drink.