19.2.07

Om et 'wellness'-ophold i provinsen

I stedet for en minutiøs anmeldelse af weekendens 'wellness'-ophold på Saxildhus hotel følger her et par betragtninger fra hoften.

  • Selvfølgelig serveres der rejecocktail på et provinshotel, hvor kunne du tro andet?
  • Kolding er en hyggelig by
  • Du får, hvad du betaler for, hverken mere eller mindre
  • Forvent ikke gourmet, når du ikke har betalt for gourmet (såkaldte 'gourmetophold' er dyrere, og du valgte et 'wellness'-ophold, bare ærgerligt ;-))
  • Chokolade, frugtkurv og fri minibar virker...
  • ...men kan ikke skjule et middelmådigt værelse, der burde have været gjort bedre rent
  • Massage er dejligt
  • Meget massage er meget dejligt
  • Varmt vand og sauna er lækkert
  • Jo mere du slapper af, jo trættere bliver du (giver det mening?)
  • Det ér fimset at rende rundt i hvide tøfler og badekåbe...
  • ...men du kan godt lide det
  • Børn i svømmehaller larmer, det må du acceptere
  • Forvent ikke at kokken gennemsteger (svine-!)kødet, selvom du udtrykkeligt beder om det
  • Der er stadig mange rygere her i landet
  • Rygere kan godt lide at ryge sekundet efter sidste mundfuld mad (der bliver ikke taget hensyn til dig ved nabobordet)
  • Lucca er en fin café (den eneste ordentlige i Kolding?)
  • Der bliver fortsat flere fede mennesker her i landet
  • Koldinghus er meget flot restaureret og indeholder mange spændende ting
  • Koldinghus er også ufokuseret og en rodet labyrint at gå rundt
  • Du er møgkritisk, og du ved det!
Ville vi gøre det igen? Måske. Ikke for maden og hotellet (det må blive 'det der gourmet' næste gang :-)), men for massagen og afslapningen. Og hinanden.




Etiketter: , ,

5 Comments:

Blogger TagBagger said...

The food looks great, even if I can't read a word...

20/2/07 00:32  
Blogger Anders said...

Thanks - I believe you are the only Canadian 'viewer' I have :-)

20/2/07 00:35  
Blogger Marianne said...

God måde at anmelde på.
Trods det lyder ikke til helt at være et supert ophold, må I da have fået slappet af og hygget jer sammen

20/2/07 17:11  
Blogger Anders said...

Du har helt ret. Det var en dejlig og afslappende weekend. Jeg havde bare for høje forventninger, tror jeg.

20/2/07 17:40  
Anonymous Anonym said...

Øv, vi skal afsted på wellnessophold om 14 dage, og jeg glæder mig helt vildt. Jeg har fortrudt at jeg læste din anmeldelse, men nu kan jeg da kun blive glædeligt overrasket. Nå, glæder mig nu alligevel til halvandet døgns ego-tid uden børn og madpakker.

13/11/07 19:26  

Send en kommentar

<< Home