25.9.06

Weekend i Odense

Vi tilbragte weekenden i Odense. Afslapning i stor stil krydret med 'svigerforældre besøger forældre' og ikke mindst et par gode ture rundt i Odense og omegn.


Lørdag kom vi forbi grønttorvet i Odense. Jeg må indrømme, at selvom jeg er vant til et godt marked, så var der mange lækre boder i Odense også. Jeg kunne handle mig fattig hos den økologiske bod, jeg så. Udbuddet var ubetinget bedre end de to øko-grønthandlere på Ingerslev i Århus - og varerne så også friskere ud.


Lørdag aften brillerede min moder med en virkelig lækker forret; kold agurkesuppe med jumborejer. Den var smagt til med mynte og dild og var super frisk. Det blev efterfulgt af Musaka. Det smagte dejligt, og selvom jeg hjalp lidt ved gryderne, var det en ren fornøjelse at læne sig tilbage og lade sig forkæle med god mad i godt selskab.


Søndag var vi forbi Frøbjerg Bavnehøj og rundt langs Langesø. Jeg har ikke været nogen af stederne i temmelig mange år, men gensynet var kærkomment. Der er flot på Fyn! Jeg tror, vi må på cykelferie her. Det kan kun blive rigtig, rigtig godt.




Søndag aften var vi hjemme igen. Til et tomt køleskab. Gisp. Heldigvis er lokalområdets udbud af købe-fastfood temmelig godt. Når det skal være, så lad det være. Sushi+ leverede som altid den lækreste sushi. Det er friskt, sprødt, hurtigt, nemt. Genialt når det kniber. Lækker japansk øl til.