31.3.07

Pasta-fiskesalat


Jeg fik smagssammensætningen første gang på Island. Det er efterhånden nogle år siden. Soltørret tomat, oliven, bladselleri og hvid fisk. Det må siges, at være det moderne islandske køkken. Jeg husker ikke resten af ingredienserne, og heller ikke, hvad der mættede os (brød?). Men jeg tror nok, at det var en ren fiskesalat. Pastaen og gulerødderne er altså mit eget påhit. Finthakket skalotteløg har jeg også tilføjet. Det hele blev skåret i stave/strimler og vendt med olivenolie, citronsaft, salt og peber. Bagt i ovnen med fisken skåret i strimler (her: helleflynderfilet) i ca. 10 minutter ved 200 grader. Pastaen skal have omtrent samme tid - men må endelig ikke få for meget. Vend sammen i en stor skål og servér lun. Havde jeg haft bredbladet persille, var det også kommet i til sidst.

(Jeg må konstatere, at vi spiser temmelig meget pasta for tiden!)

Etiketter: , , , , , ,